Keresés ebben a blogban

2012. május 18., péntek

Rakott tök

Ma rakott tököt készítettem próbáltam oda figyelni miből mennyit rakjak bele és minden lefényképezzek hogy kicsit pontosabban le írjam a receptet.
Andinak csináltam külön fényképeket a búzakolbászról és a növényi sajtról hogy tudja mit is rakok bele! :-)

Hozzávalók:

1 közepes tök
15 dkg gersli (hántolt árpa)
20 dkg búza kolbász
1 fej hagyma
5 gerezd fokhagyma
10dkg növényi sajt
2 csokor kapor
4dl növényi tejszín
2 púpozott evő kanál liszt

A tököt megpucoltam kiszedtem a belsejét vékonyra felszeleteltem vegetával megszórtam és 2 órát hagytam állni hogy levet engedjen. A gerslit megfőzöm vegetás vízbe. A hagymát felszeletelem apróra, megdinsztelem 2 gerezd fokhagymát bele reszelem és azt is a vöröshagymával együtt dinsztelem. A megfőtt gerslibe keverem a kolbászt a dinsztelt hagymát. A kaprot összeszelem. A 2 kanál lisztbe annyi tejszínt teszek először hogy csomó mentesre kavarjam ki és utána beleteszem a többi tejszínt, majd a kaprot 1/2 kanál vegetát és jól összekeverem. A jénai tál aljára tettem tököt és öntöttem rá egy kis tejszínt. Ezután ráöntöttem a gerslis tölteléket és erre a maradék tököt tettem. Az egész tetejére pedig a kapros tejszínt öntöttem:


Így néz ki oldalról:


Rátettem a tetejét és betoltam az előmelegített sütőbe 30 perc után levettem a tetejét és rátettem a reszelt sajtot:





  Visszatettem a sütőbe és addig sütöttem amíg megsűlt a tetején a sajt:





















































Szóval így nézett ki készen!!!! :-)

Még egy pár kép Andinak:

Így néz ki a búzakolbász:














Íme a növényi sajt egészben:














és le reszelve:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése