Keresés ebben a blogban

2011. november 10., csütörtök

Krumplis hagyma ragu rétegezve

Kicsit hosszú nevet adtam ennek az ételnek de nem jutott más eszembe. Hagyma ragut akartam már rég főzni.Ez az étel igazából krumplival finom így azt gondoltam ki hogy két krumpli réteg közé teszem a ragut és összesütöm az egészet.

Hozzávalók:

1,2 kg kockára vágott krumpli
2 dl rizs tejszín
4 púpozott ek margarin
1 bögre (2,5 dl) köles liszt
köménymag

25 dkg növényi sajt

Hagyma raguhoz:

6 db ökölnyi hagyma
10 dkg gabona kolbász
köménymag
bors


A krumplit fel tettem főni sós köménymagos vízbe. Amikor megfőtt összetörtem krumplitörövel beletettem a vajat és a tejszínt, majd belekevertem a köles lisztet.
Amíg a krumpli főtt a hagymákat megpucoltam feldaraboltam öntöttem rá olajat sóztam, borsoztam, köménymagoztam és feltettem dinsztelődni. Amikor majdnem kész volt (kb 10 percel mielőtt levenném) beletettem a gabona kolbászt és jó összerottyantottam még vele.
Egy tepsit  kibéleltem sütőpapírral (de persze vajazni is lehet) és a krumpli 3/4-ét bele öntöttem a tepsi aljára erre öntöttem a hagyma ragut és a tetejére vékonyan a maradék krumplit:





































Ezután ment a sütőbe. 15 percel mielőtt kivettem volna tettem rá növényi sajtot és még azt rásütöttem.




























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése