Keresés ebben a blogban

2011. november 21., hétfő

Székelykáposzta

Pénteken voltam a piacon és egy idős bácsitól vettem nagyon finom savanyú káposztát. Volt itthon gabona füstölt gömböc így székelykáposzta készült belőle.

1 közepes fej hagymát megpucoltam felaprítottam. 5 szem krumplit megpucoltam kockára vágtam. A gabona gömböcöt szintén kockára vágtam. 10 dkg gerslit feltettem főni sós vízbe. A hagymát megdinszteltem olajon, tettem rá egy maréknyi gabona gömböcöt és végül a krumplit is rádobtam. Sóztam, borsoztam, tettem rá köménymagot és piros paprikát majd felengettem annyi vízzel hogy egy újjnyival bővebben ellepje. Amikor a krumpli majdnem megpuhult akkor tettem rá kb 40 dkg savanyú káposztát amit egy kicsit összedaraboltam. Beletettem a megmaradt gabona gömböcöt és jól összerottyantottam. A végén még a megfőtt gerslit is belekevertem. A krumplitól jó szaftos lett.














1 megjegyzés:

  1. Áááá nem ér, már két hete székelykáposztát ennék. De majd csak szerdán, mert Zsófi holnapra borsófőzeléket rendelt.

    VálaszTörlés