Keresés ebben a blogban

2011. szeptember 16., péntek

Almás süti

3x fogtam neki a blog írásnak mire nagy nehezen sikerült megírnom úgy hogy nem dob ki a blog. Még ilyen nem volt de remélem nem is lesz sűrűn.
Na szóval mostanában nem nagyon főztem ugyan is nem voltam itthon. Öcséméknél voltunk baba látogatóba utána pedig húgomékhoz illetve anyuékhoz mentünk. Tettünk el paprikakrémet és zakuszkát meg még egy kis paradicsomlevet. Kaptunk öcséméktől elég sok almát és mivel nem esszük olyan gyorsan hogy ne romoljon meg így sütit készítettem belőle.

Hozzávalók:

1 kg alma
2 evőkanál nádcukor
3 evőkanál keményítő

Tészta:
2 bögre kukorica liszt
2 bögre búza liszt
3/4 bögre olaj
2 teáskanál szódabikarbóna
4 kanál nádcukor
2 bögre zabtej

Az almát megpucoltam kockára daraboltam és feltettem főni 1 dl vizet öntöttem alá 2 kanál nádcukrot tettem rá ( ez az alma édességétől is függ) kicsi fahéj és addig főztem amíg puha nem lett. 3 evőkanál keményítőt összekevertem fél deci vízzel és besűrűsítettem vele.
A liszteket olajat cukrot szódabikarbónát belemérem egy edénybe és annyi zabtejet raktam bele hogy galuska állagú legyen:













A tepsi alját kibéleltem sütő papírral és beleöntöttem az almát:













Aztán rákanalaztam a tésztát:


























Betettem sülni 1 órára. Amikor kész lett tálcára borítottam úgy hogy az almás fele legyen felfele. Amikor kihűlt akkor vettem le róla a sütő papírt.













1 megjegyzés: