Keresés ebben a blogban

2011. október 23., vasárnap

"Grízes" süti

A tegnapi napon a főzőtanfolyam a kölesről szólt. Mivel az ott készített  mandulás kuglófhoz nincs itthon hozzávalóm így másfajta sütit törpöltem ki! Az az igazság hogy nagyjából írom csak le a receptet majd legközelebb pontosabban. Arányokat nem is írok csak nagyjából mert már nem jut eszembe pontosan. Jól sikerült a süti mire du írom a blogomat Laci már a nagy részét be is majszolta.
A kölest mefőztem 1 bögrével 3x-os enyhén sós vízbe. A megfőtt kölesbe öntöttem 1 bögre rizstejet és botmixerrel összekutyultam. Egy másik edénybe tettem egy bögre fehér búza lisztet és 1 bögre zablisztet. 3 evőkanál keményítőt és 2 kávéskanál szódabikarbónát, majd 1 bögre rizstejjel összekevertem. Ment bele még 6 kanál nádcukor és beleöntöttem a köleses masszát és még fél bögre tejet. Ezután kettéválasztottam a masszát és az egyikbe tettem 3 kanál kakaóport. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral és alulra menta a sárga massza majd rákanalaztam a barna masszát:














Ezután tettem rá meggyet és pár szem aszalt almát. Betettem a sütőbe 45 percre sülni.













Azért neveztem el grízes sütinek mert olyan mintha tejbegrízt szelnénk pedig kölesből van.


























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése