Keresés ebben a blogban

2011. október 8., szombat

Szilvalekváros gombóc és nudli

Csináltam már szilvásgombócot Magdi receptje szerint. Most viszont nem recept szerint készítettem hanem megérzés szerint! A következőképpen:

Megfőztem 5db ökölnyi krumplit héjába. Amikor megfőtt leszedtem a héját és kockára daraboltam öntöttem bele kb 1 decinyi vizet és krumplitörövel jó alaposan összetörtem. Elkezdtem a búza és zabpehelylisztet adagolni hozzá úgy hogy nyújtható tésztát kapjunk. Fontos hogy zabpehelylisztet rakjunk bele mert a krumpli és a zabpehelylisz nagyon jó ízű és illatú együtt. A tészta 3/4 részéből gombócot a másik feléből pedig nudlit készítettem. A prézlit szintén másképp csináltam. Mivel a tej és tojás mentes zsemle morzsa kicsit drága így gondolkodtam rajta hogy mivel is tudnám pótolni. Aztán úgy gondoltam hogy sótlan földimogyoróval és 2 marék dióval pótoltam. A mogyorót és a diót megdaráltam és összeöntöttem a zsemlemorzsával és együtt pirítottam meg nagyon jó lett. A gombócba férjem nagymamájától kapott igen kemény szilvalekvárt tettem amit 2 éve csinált, nincs benne cukor de tartósítószer se, és nem beszélve az ízéről hihetetlenül finom:

Az üvegbe így nézett ki csak érdekességképen:

A gombócok így készültek:



























A nudli pedig így készült:
Kinyújtottam a tésztát és ujjnyi vastagra vágtam és a két tenyerem közt megsodortam.







































Emese szeder lekvárjával ettem! :-) NAGYON JÓ LETT!

A prézli így készült:
A diót földi mogyorót megdaráltam:













Majd összeöntöttem a darált diót mogyorót a zsemlemorzsával és megpirítottam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése