Keresés ebben a blogban

2011. július 26., kedd

Élesztőnélküli kenyér

A tesómtól kaptam a receptet de az élesztős változatát! Egy darabig úgy is sütöttem mivel mi nem igen veszünk kenyeret (fehéret egyáltalán nem) hanem én sütöm hétről hétre. Laci kérte hogy próbáljak kitalálni élesztő nélküli verziót és hát én kitaláltam ami előbb utóbb sikerült is! Nem beszélve róla hogy gyorsan kész és finom is!

0,5 kg liszt (fele fehér fele rozs liszt persze teljeskiörlésű)
2 teáskanál só
2 teáskanál szódabikarbóna
3 evő kanál olaj
3 dl víz

Az egész hozzávalót kimérem egy edénybe és összegyúrom! Egy jénai edény alját kiolajozom beleteszem a cipóra formált tésztát  a jénai tetejét pedig vízzel leöblítem és ráteszem! Előmelegített sütőbe 200 fokon 1 órát sütöm!
Így néz ki:







































Mi nagyon szeretjük! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése