Keresés ebben a blogban

2011. július 27., szerda

Karfiol özön

Napok óta karfiolt ettem volna! Ma kimentem a piacra és vettem is mindjárt kettőt! Mit ne mondjak a végén kiderült kicsit eltúloztam a dolgot és nem is valami olcsó még a karfiol de én vettem bőven ne hogy ne legyen elég így csináltam is mindjárt egy pár fajta verziót! Volt amit közbe találtam ki hogy mit is csináljak belőle de végül is minden sikerült! Csináltam csicseri borsos sárgaborsó lisztbe mártogatott és olajba kisütött karfiolt, karfiol fasírtot, és karfiolos cipót! Az utóbbi kettőt fogom itt leírni igaz csak nagyjából mert állagát néztem a fasírtnak  és mindig raktam hozzá ezt azt hogy jó legyen! Szóval nagyjából majd legközelebb mérem:

1 nagy fej karfiol
kb 20 dkg zabpehely
20 dkg sárgaborsó liszt ( nem akartam ennyit bele tenni de muszáj mert különben szét esik sütés közben)

vegeta 1 csokor zöldség zöldje
zsemle morzsa

A karfiolt rózsáira szedtem és vegetás vízbe  jó puhára megfőztem. Amikor megfőtt leszűrtem és összetörtem, tettem bele zabpelyhet zöldség zöldjét sárgaborsó lisztet és utána sóztam  majd összekevertem és hagytam állni kb fél órát. Ezután fasírtokat formáltam kb a feléből (mert soknak bizonyult) majd zsemle morzsába megforgattam és kisütöttem!













 Ilyen lett:


A másik felébe pedig tettem még 2 teáskanálnyi szódabikarbónát pici sót és annyi lisztet (persze teljeskiörlésűt ) hogy ne ragadjon a kezemhez! Majd cipót formáltam belőle! Egy jénai alját kiolajoztam beletettem a cipót:













A jénai tetejét bevizeztem és betoltam a sütőbe 200 fokon kb 40 percre.
Ilyen lett:



























Mit ne mondjak igen jó íze lett! :-)
Legközelebb Laci kérésére pogácsát sütök ugyan ebből a tésztából! Így is jó de akkor nem kell szeletelni csak "tömni" ! :-)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó receptek, tetszenek. Ez a karfiolfasírt csúcs, a kenyér is, de az előző élesztő nélküli kenyér is nagyon tetszik, a paradicsomos padlizsánkrémről már nem is beszélve!! Ki fogom próbálni :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök hogy tetszenek a receptjeim majd írd le hogy sikerült amit kipróbáltál!

    VálaszTörlés