Keresés ebben a blogban

2011. május 16., hétfő

Diós csiga mákos beigli

Ha szabadnap akkor sütés.Nagyon szeretek kísérletezni a sütikkel. Várom már hogy legyen meggy és cseresznye hogy tudjak jó kis sütiket készíteni belőlük. Szombaton mire kész volt a süti eszembe jutott hogy nekem van itthon dió és mák is mert már kezdtem unni hogy mindenbe lekvárt teszek. Így hát ma diós és mákos sütit készítettem.A tészta ugyan az mint szombaton csak most mértem ki. Akkor hát:

Hozzávalók:  1 bögre: 4 dl-nek felel meg. ( lemértem és a 4 decivel pont tele van a bögre)

2 bögre teljeskiörlésű tönköly liszt
1 bögre zabliszt
1 bögre fehér liszt
1 csomag sütőpor (foszfát mentes)
3/4 bögre zab tej
1/2 bögre olaj
3 evő kanál növényi margarin
1 teáskanál só

Töltelék:
250 dkg dió
7 kanál zab tej

250dkg mák
15 dkg nád cukor
8 evő kanál zab tej


Először a száraz összetevőket kimérem aztán az olajat margarint és a tejet. Ha megvan jól összedolgozom. Ezután 2 részre osztom. Az egyik felét kinyújtom ráteszem a diót hogy nagyjából mindenhova jusson és feltekerem ezután karikákra szelem és a tepsibe csücsültetem őket, majd megkenem zab tejjel hogy ne száradjon ki. Így néz ki sütés után:














A másik tészta felét szintén kinyújtom rárakom a mákot és feltekerem. A tetejét szintén megkenem zab tejjel. Sütés után így néz ki:













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése