Keresés ebben a blogban

2011. május 6., péntek

Eszter sűltlekváros süti

Azért adtam neki ezt a nevet mert hát én találtak ki a receptet és még jól is sikerült!
Az ötlet onnan jött hogy valamelyik nap sütöttem lekváros párnácskákat és kifolyt a lekvár a tepsibe és Lacival először azt ettük meg mert a sült lekvár nagyon finom volt! Úgy gondoltam akkor megpróbálok olyan sütit sütni aminek a tészta tetejére kenem a lekvárt és úgy sütöm meg.
Akkor hát a hozzávalók:

30 dkg teljes kiőrlésű liszt (25dkg teljes kiőrlésű tönköly és 5 dkg teljes kiőrlésű búza liszt)
1 kávéskanál szódabikabóna
2 dl víz
1 dl olaj

Az egészet összekevertem kb 10 percig gyúrtam és a tésztát ketté választottam.
Az egyik felét kinyújtottam kicsit nagyobbra mint a tepsi alja (mert hogy azon sütöttem).
Rátettem a tepsire sütő papírt és arra terítettem a tésztát és a szélét feltekertem:











Majd megkentem áfonya lekvárral:

Berakta 200 fokos sütőbe és  20 perc alatt megsütöttem!

Ilyen lett:





A tészta másik feléből pedig LEKVÁROS CSIGÁK készültek:

A tésztát szintén kinyújtottam megkentem lekvárral és feltekertem. A tekercset kb 0,5 cm vastag karikákra  vágtam és belecsücsültettem őket a tepsibe:



Betoltam őket 200 fokra és 20 percre a sütőbe. Ez lett belőlük:
Nagyon finom lett mind a kétféle és gyorsan el is fogyott! :-)

1 megjegyzés: